jangan segan silu untuk klik ye!

jangan lupa klik sini jugak!

Pages

busuk

Monday, February 21, 2011

BANDUNG-RUMAH MODE

sebenarnya,sepanjang perjalanan kat Bandung tu buat sy banyak berpikir.berpikir apa?hah...terpikir,agak2 ari ni balik lambat tak ke hotel?sebab sy risau tak sempat buat entri AKU SEORANG BLOGGER.hari itu adalah hari utk sy bercerita.suda lah episod 15 sy tak baca lagi....jenuh lah nanti nak perah idea.mintak2 la malam balik awal!

oke,kami tiba di lokasi shopping seterusnya lebeh kurang pukul 6 waktu Indonesia.jalan agak jam.bukan agak lagi tapi memang jam gila!mungkin time orang balik keje dan skola kot.dan kami tiba di situ waktu ujan agak lebat.bila bas berhenti je kat situ,kami tengok kat luar....mak aihh....ada bebudak peminta sedekah dlm 5-6 org beratur kat pintu bas kami dgn berkaki ayam dan berpayung.diorang bagi service tolong payungkan kan kita.sangat sedey tengok keadaan diorang yg desperate tu...hmmm

ye...kami shopping di sini,di RUMAH MODE.sini adalah kawasan FACTORY OUTLET.so,memang betol2 kena dengan jiwa kami....heheee....masok2 je da di hidangkan dengan longgokan baju GUESS yg on sale...gila lah....orang memang ramai,jadi berebut2 la mereka ini...termasok lah kami...

tempatnya pon luas dan banyak pilihan.kat sana sini tengok orang berebut2 pilih baju yg sesuai.ada pakaian lelaki,perempuan,kasut,hat,underwear etc etc...ada yg murah sebab sale ada yg mahal.sume branded2 punya.ada GUESS,ARMANI,HUSH PUPPIES etc etc....sepupu2 sy jangan kata la,kitorang terus berpecah,entah mana diorang pegi sy pon tak tau.masing2 tanak kalah bershopping...sy pon sama....hehee....sy beli beberapa helai baju,termasoklah baju utk cik abang yg tengah majuk kat Malaysia...see,i still ingat kat u tau,even i tengah lemas dengan shopping....

di sebabkan sy kekurangan rupiah,sy mengambil alternatif lain utk membayar,iaitu menggunakan kredit kad pakcik sy...huhuu....dia yg offer tau,bukan sy mintak.kebetulan plak masa sy nak bayar,orang tengah ramai beratur,tetiba sy nampak pakcik sy tengah bayar kat kaunter,apalagi....tumpang je la.pakcik sy rupanya lagi banyak yg dia beli!dia cakap,dia tak bawak banyak baju...so,beli je lah kat situ.sy rasa dalam banyak2 tempat,kat sini je lah yg dia banyak shopping.masa kat PASAR BARU td tade apa pon yg dia beli.padahal sy rasa pakcik sy ni rajin membeli kalo ke oversea,pastu bg pd anak menakan ataupon jual.bila sy tanya baru dia jawab....buat apa nak beli kain2 lg,selalu beli bg kat hangpa semua,sekarang sume anak menakan da ada kat sini,tak payah beli dah la....

ooo....camtu...betol gak ek.beli pon nak bagi kat sape je....pakcik sy ni memang kaki berjalan.dia dah travel banyak tempat.kadang2 rasa jeles,sbb tak dapat ikot....huhuu

wajah selepas shopping

pakcik tu saje nak enterframe bila sy amek gambo

sy sangat suke decoration & environment kat RUMAH MODE ni..

hah,tengok tu...shopping sakan no.....er,sy cuma tolong pegangkan brg pakcik sy je.dia yg soh amek gambo camni...hehee..

setelah berambus dr RUMAH MODE kami terus naik bas.agak terkejut tengok anak2 maklong iaitu Nadia,Yang dan Jiha suda tiba di bas lebeh awal.selalunya diorang yg shopping sakan.rupanya diorang salah tengok jam.Agung kata kena ada kat bas pukul8 malam.diorang plak follow jam Malaysia.pukul 8 malam waktu Malaysia baru pukul 7 Indonesia...huhuuu...

sy rasa gembira setelah di beritahu oleh Agung yg kami akan makan di restoran yg berhadapan dgn hotel je.yes!boleh balik bilik cepat dan buat entri baru!hehee.....

to be continue

1 comment:

1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

klik tau

busuk shout

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...