jangan segan silu untuk klik ye!

jangan lupa klik sini jugak!

Pages

busuk

Thursday, February 2, 2012

KENAPA BILA SAYA BUAT SURPRISE SAYA YANG MENANGIS?

Hmmm....saya sangat pelek,kenapa setiap kali bila saya buat surprise birthday party saya yang akan mengalirkan air mata....macam funny kan?saya rasa macam saya yang terharu sesangat.macam birthday party tu adalah untuk saya... *tangan di dada mata ke atas

Heheheheee....kali pertama saya mengeluarkan air mata masa surprise party adalah lebih kurang 6 tahun lepas.masa tu saya tinggal kat Serdang.dok umah sewa bersama 3 orang lagi kawan perempuan.kitorang plan untuk surprise seorang birthday boy,Harry.teman satu department bekerja.kami tinggal di flat yang sama,cuma lain blok je.seriously kami satu department memang rapat gila...macam air yang di cincang takkan putus,bagai isi dengan kuku,macam cubit peha kiri,peha kanan yang rasa.haaa....macam tuu la.

oke,plan malam tu memang berjalan lancar.kebetulan seorang kawan serumah saya,Lizzie kerja shift malam dengan Harry dan kawan-kawan lelaki yang lain.saya,Yana dan Dina standby kat umah.bila kitorang nampak kelibat diorang kat bawah,cepat-cepat kitorang switch of lampu.Lizzie mintak Harry teman dia naik ke rumah kami.mula-mula Harry taknak.sebab dia penat.dia suruh Nanang yang teman.tapi Nanang pon kata nanti dia takut nak turun sorang-sorang...huhuuu...baek punya plan tau....Lizzie pon pandai memainkan peranan.dia suruh Harry yang bukak kunci pintu rumah.sebab,keadaan sangat gelap.hohohooo...bila Harry bukak pintu....jeng jeng jenggggg.....dengan keadaan rumah yang gelap,cuma nampak cahaya lilin di depan pintu....Harry memang sangat-sangat terkejut bila kitorang nyanyi lagu happy birthday tu...dah la pulak tu,masa tu ada dalam 15 orang teman-teman yang turut sama menjayakan surprise party tuu...ohhhh...saya yang touching masa tu,bila tengok Harry menitiskan air mata gembira dia.bila potong kek,Harry suap kek ke mulut setiap kami yang ada....hmmmm....really miss that moment....



Dan kelmarin,saya dan kawan-kawan Fun 2 Fit Aerobik buat surprise birthday untuk our instructor,also one of Fun 2 Fit owner,iaitu kak Azy..also known as our diva...wow.....plan ni bermula dari kak Zahrah.dia yang beli kek dan jugak bayar untuk makanan.saya sediakan roti jala,salad buah dan jugak air.saya juga adalah orang yang dipertanggungjawabkan untuk bawak semua makanan ni.dengan itu,saya ditemani mak buyong yang dok sarat mengandung ni.nasib baik jugak,kak Nell tiba tepat pada masa yang saya sampai.so kak Nell la yang tolong angkat barang.takkan nak bagi Anne bawak kan?kebetulan jugak kak Nell tak join kelas petang tu.kak Amy pulak menjaga pintu.dia akan memastikan kak Azy tak menjengah kat pintu tangga...huhuuuu

masa kami sampai kat pintu,kak Azy tengah buat funtime,so kami siap keluarkan kek dulu.tetiba baru teringat,kami takde lighter langsung.camne nak pasang api lilin?huhuu...Anne dengan muka tak malu pergi pinjam lighter kat apek bengkel depan.nasib baik ada.bila habis satu lagu cooling down,saya terus pasang lilin...tetiba ada satu lagu lagi....arghhh....lilin dah nyala...saya pon terus hembus balik lilin tu,macam kek tu saya yang punya....huhuhuuu...Anne ngan kak Nell plak bley tergelak.nasib baik boleh control suara,kalau tak mesti kantoi...huhuuu...

bila dengar lagu dah habis,cepat-cepat kami nyalakan api balik...dan naik ke atas.muncul je kat pintu,jeng jeng jengggggg.......happy birthday to you.....kak Azy pon terkejut...sambil tutup muka ngan tuala,dia cakap jangan buat dia nangis...huhuuu...sekali lagi,macam saya yang nak nangis....hohohooo....



sebenarnya bila saya mengeluarkan air mata tu sebab saya happy bila orang yang kita nak surprise tu terkejut,gembira dan terharu....maknanya jugak,plan kita berjaya...yes3!!

oke lah...ada sape-sape nak buat surprise party untuk saya???

3 comments:

  1. Wuuu..saya pun tak suka jugak kena surprise. Sebab nanti mesti kekok pastu malu2 wuwuuwuu..Sib baik tahun ni besday jatuh on hari Jumaat. So budak2 opis takleh buat surprise hehehe

    ReplyDelete
  2. Heheee...aku suke klo org wat surprise kt aku...buat la kt aku...buat laa....heheeee

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

klik tau

busuk shout

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...